BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, March 25, 2009

Akibatnya....

Setelah sekian lama ku tidak menjenguk ke blog ku ini....terasa rindu plak utk merapu..hahaha. sehingga berhabuk2 la segalanya dari monitor ke keyboard. Dan kalau boleh blogku ini juga mampu berhabuk agaknya...cuma blog ini bernasib baik sbb berada di alam siber. Belum apa2 ku sudah merapu...di siang hari yg lagi pns terik plak tu. Sambil kurasakan peluh2 yg cuba utk merembeskan dirinya keluar melalui liang2 romaku. Lagipun aku nak exercisekan skit anggota2 badan dan otak ku ini utk kembali aktif setelah beberapa hari terlantar.

Yg sebetulnya aku ni baru je baik dan pulih dari demam sengal satu bdn yg tah dr mana dtgnya...sehingga membuatkan aku tumbang 2 hari gaklah. Dan inilah pertama kalinya sejak buka gerai ni aku kena demam yg sgt serius seperti ini yg aku tau tiap kali meniaga ni mesti demam camni punya...Demam yg tetiba melanda ditambah plak sakit2 sendi yg melanda telah menyebabkan aku mengesyaki diri aku sendiri dijangkiti DEMAM CHIKUGUNYA....apakah benar???Lalu dgn segala kepayahan dan kudrat ku gagahkan jua ke klinik utk mendapatkan rawatan. Tp bknlah pegi sorgpun...mana mampu. Dgn ditemani Cik Isma yg telah memaksaku pegi mendapatkan rawatan juga...huhuhu. Dlm sikit punya byk klinik yg ada...kat nun di Sentul jua dia mau bawakkan. Kuturuti jelah sbb tgh sakit dan tak laratkan...kalo larat mau aku dah bebel kat dia...konpem dia tak tahan punya nak dgr...hehehe

Pegi check kat klinik tu dptlah segala jenis ubat yg ptt...bila blk tu aku pun tanyalah
AKU : brp RM gi klinik td?
ISMA: RM15 je
AKU :
RM15???@$#
ISMA: Aah...
AKU : Biar betul.....
ISMA: Betul...
Turun sekejap suhu badan dgr total gi klinik tu...mana ada lagi klinik nak bg murah camtu. Dgn antibiotik, ubat demam, ubat muntah dan tahan skt. 4 jns ubat tu...Last skali aku gi klinik kat kepong ni pun sbb demam gaklah RM30 gaklah aku kena. Adakah klinik sentul yg murah @ kepong yg mahal ataupun harga ubatnya yg berbeza2 atau adakah sebab2 yg lain. Malas la aku nak pikir...LU PIKIRLAH SENDIRI

Apa2 pun tak kisahlah...yg pntg aku sudah semakin sihat dan akan kembali aktif menjalankan perniagaan....Mudah2 an lps ni dijauhkanlah dr sebarang penyakit. AMIN....

2 comments:

dzi said...

sian lah ko ni. jgn keje sampai tak ingat rehat plak oii. badan nak guna lama lagi tu... hheheheee.

LieNa said...

Aku ingat utk berehat...tp probnya rehat xmo ingat kat aku...abis tu camno??