BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, November 4, 2008

Alhamdulillah...

Akhirnya sesudah hampir sebulan mencari mekanik yg diharapkan untuk merepair kereta2 yg bakal masuk ke workshop kami ni, berjaya jugaklah menemui seorang yg dgn sudinya menawarkan diri...
Apa nak kata lagi psl workshop ni...aku pun tak tau la apa nak jd. Dugaan dan cabarannya sungguh hebat sekali...tak penah pun terbayangkan dipikiran ni sehebat tu dugaan dan cabarannya..Aku pun dah tak mengharap yg lebih pd workshop ni..apa yg dah ditentukan olehNya maka itulah yg bakal terjadi. Mungkin juga rezeki kami bkn dalam bidang ni. Mana taknya...apa benda pun tak tau psl kereta...ttiba dgn gagah perkasanya meng'offer'kan diri utk amik alih plak workshop ni..bknnya apa. Bila dipikirkan akan penglibatan aku dan Isma secara tak langsung dlm masalah ni, maka kami pun perlulah bertanggungjawab...takkanlah plak nak jadi pengecut dgn meninggalkan segala masalah yg sendiri buat pd org lain. sendiri mau ingatlah...Allah dah kurniakan segala akal dan pikiran, so jgnlah menyusahkan ataupun menganiaya org...ini yg paling aku takut. Sebolehnya aku takkan menganiaya org...insyaAllah.
Nak kata aku rasa lega dgn kehadiran mekanik baru ni...tak jugak. Dalam hati aku ni mmg masih ada perasaan gusar lagi(wah!!!ayat tak hingat2). Aku mmg kurang yakin pada masa skrg ni...maklumlah dgn mcm2 cabaran dan dugaan ni..Aku pun bknlah kuat mana sampai mampu nak tahan semuanya. kalau kartun tu boleh la...semuanya tipu belaka(tp aku ttp suka tgk kartun..wahaha). Tapi apa2 pun usaha lah dulu..kalau masih tak boleh maknanya bkn rezeki kamilah dlm bidang ni...Bak kata mama aku...99 rezeki ni adalah dalam perniagaan(Thanks Mama...really appreciate it)
Maka dgn itu aku dgn Isma mulalah mengorak langkah utk kesekian kalinya utk menceburi bidang perniagaan yg lain pulak..tp bkn bidang baru pun. kami dah buat pun...cuma nak kembali melakukannya je..apakah bidang itu???tungguuu....insyaAllah jika ada rezeki maka kami akan memaklumkan kpd saudara mara dan rakan taulan...(cewah!!) 1st step sudah diambil dan seterusnya menunggu utk langkah yg seterusnya...doakan kami berjaya mencapainya. AMIN...
And so on......

0 comments: