BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 16, 2008

Journey 2 Batu Pahat

Last friday aku dgn tak semena2 ajak Isma gi Batu Pahat...takde plan apapun nak gi sana...Tp tetiba je idea nak gi sana dtg bila Isma kata dia tgh sarat kepala memikirkan mcm2 masalah ditambah dgn skt hatinya tu...Aku pun dgn tetiba buat keputusan bombastic plak ajak dia gi sana. Kebetulannya mama dgn baba mmg nak gi sana pun nak gi tgk konsert & convocation Qistina kat Smart Reader nun di sana. aku pun alang2 dah dorg nak gi...tumpanglah satu badan. Kebetulannya ada cuti...apa lagi
Maka pada pagi Sabtu lps Subuh tu kami pun siap2 la nak ke sana. Perjalanan pagi2 tu lengang skitlah cuma jammed skit kat depan Tesco Selayang tu psl ada accident. Pastu smooth journey je. Kami cuma pitstop 2x je sepanjang perjalanan utk breakfast dan toilet.
Dlm lebih kurang kul 11:30pg dah sampai dah kat Banang Heights, Batu Pahat iaitu umah Along. Apa lagi terkejutlah along bila tgk aku dtg...hehehe...sbb aku bgtau mama jgn ckp kat along aku ikut skali. Saja nak surprise...Mmg timing sampai tu baguslah. Sbb along baru nak masak nasi utk makan tgh hari...kalo tak, mau aku kena gi mkn kat luar plak. Hehehe...aku berjaya memberikan 'kezutan' padanya.
Mulanya aku plan nak blk Ahad tu dgn bas psl Isnin dah keje...tp memandangkan Along pun kena ke Kota Kinabalu Ahad tu...so baba pun plan nak blk ke KL ahad gaklah padahal plan asalnya nak blk Isnin tu..Tp dah Along pun takde so dorg pun nak blk sama la...Hehehe...jimat duit tiket bas. Baba dgn mama pun mmg nak amik cucu2nya tu blk KL sbb dah cuti sekolah..
So kami pun bertolak blk ke KL hari ahad tu pada pukul 4 dan sampai umah pukul 8...sbb ada pitstop lagilah utk solat.
Berjaya jugalah aku menghabiskan weekend ku di luar dari KL...

0 comments: