BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, February 26, 2011

Lama vs Baru

Bg sesetengah org bila ada yg baru yg lama dibuang atau disisihkan

Tidak kira la sama ada ianya suatu bnda atau apa saja
Tp bg aku tidak begitu
Apa saja yg aku ada akan kuhargai...insyaAllah
Setakat ni kalo ada apa2 benda akan kugunakan sehingga ke akhirnya
Begitu juga jika ianya adalah insan2 disekelilingku...
Belum pernah lagi aku berniat utk meminggirkan atau menyisihkan sesiapa dr dalam hidupku

LAMA
Sudah lama mengenali dan memahami
Sudah bermacam ragam dan tingkah laku ku ketahui
Sudah bermacam perit suka duka dilalui
Sudah menjaga sebaik yg mungkin
Sudah kucurahkan segala yg ku mampu hendaknya

BARU
Masih baru dikenali dan cuba memahami
Masih dalam proses menyayangi dan mengasihi
Masih dalam proses mengambil berat
Masih dalam proses menjaga
Segalanya masih baru...

Jadi bg ku tak mungkin aku akan meninggalkan yg lama hanya utk yg baru
Tak mungkin aku akan menyakiti yg lama demi yg baru
Tak mungkin aku akan mengenepikan yg lama untuk yg baru
Cuma aku memerlukan sedikit ruang utk mengetahui dan memahami yg baru
Tanpa perlu menyakiti dan menyisihkan yg lama
Pada aku kedua-duanya sama penting dlm hidupku
Seperti kata pepatah "Tiada yg lama maka tiadalah yg baru"

Jadinya padaku kebahagiaan itulah yg penting...
Tanpa perlu ada rasa curiga dan kecewa



1 comments:

dzi said...

:) moga bisa membuat piliha yg tidak memudaratkan kelak